Atnaujinta 2019 kovo 29: jeigu visus 2018 metus pirkote verslo liudijimą, jums VMI tereikia deklaruoti gautas pajamas iš buto nuomos formoje GPM308V ir laukelyje V13 nurodyti visą sumą (įskaitant ir pinigus, kirie buvo skirti komunalinėms paslaugoms, jeigu nuomininkai juos mokėjo kartu su nuomos mokesčiu). Jeigu verslo liudijimo neturėjote, tuomet reikės mokėti GPM 15% nuo visų gautų nuomos pajamų. Ir pirmu ir antru atveju jums nereikia nieko mokėti Sodrai (PSD/VSD), nes šiai pajamų rūšiai toks apmokestinimas yra netaikomas.
Apie 2019 būsto nuomos mokesčius skaitykite čia.
Daugelis susiduria su klausimu, kokius mokesčius reikia mokėti nuomojant savo butą, namą ar kitą gyvenamąją patalpą. Nuo 2018 metų sausio 1 dienos įvesta naujų papildomų mokesčių, kurie palietė verslo liudijimus turinčius asmenis, bet šie pakeitimai nepalietė būsto nuomotojų.
Kada mokami buto nuomos mokesčiai
Mokesčiai mokami visuomet, jeigu už nuomą yra gaunama kokia nors finansinė nauda (nors ir 1 centas). Bet jūs turite teisę pasirinkti, kokiu būdu ir kada mokėsite mokesčius už gyvenamojo būsto nuomą.
Jūs turite du pasirinkimus: 15% nuo visų gautų pajamų arba pirkti verslo liudijimą visam buto nuomos laikotarpiui. Žemiau palyginimai, kada geriau rinktis kažkurį būdą.
Verslo liudijimas
Fiksuota suma mokama iš anksto (mokestį nustato kiekviena savivaldybė)
15% nuo gautų pajamų
Už 2018 m. bus mokama 2019 metais (nuo kovo 15 iki gegužės 1)
Verslo liudijimas
Daug patogiau ir lengviau yra sumokėti visą verslo liudijimo kainą iš anksto. Finansiškai verta rinktis tuomet, kai tam tikrame Lietuvos rajone savivaldybės nustatyta verslo liudijimo liudijimo kaina viršija jūsų gautų pajamų 15% mokestį (pavyzdžiai žemiau).
Gyventojų pajamų mokestis
Jeigu pasirinkote mokėti gyventojų pajamų mokestį (GPM), jis mokamas už praėjusius metus. T.y. jeigu būsta nuomojate laikotarpiu nuo 2018 metų sausio 1d. iki 2018 gruodžio 31d, tuomet 15% GPM mokėjimo prievolę turėsite įvykdyti 2019 metų deklaracijų teikimo metu (maždaug 2019 kovo 15 – 2019 gegužės 1).
Privalumai:
nereikia skaičiuoti mokesčių sumos
visuomet aišku, kokia suma bus mokama
nereikia papildomai mokėti PSD ir VSD
Trūkumai:
neretai kainuos daugiau nei mokant 15% GPM
reikia mokėti iš anksto, dar negavus pajamų
reikia deklaruoti pajamų sumą (GPM308V, laukelis V13)
Privalumai:
nereikia mokėti iš anksto
dažnai mažesnė suma, nei su verslo liudijimu
nereikia papildomai mokėti PSD ir VSD
Trūkumai:
reikia kaupti pinigus kitų metų mokesčiams
reikia deklaruoti pajamų sumą
Butą nuomojate Vilniuje už 387€/mėn su komunaliniais. Tokiu atveju jums nėra skirtumo, kokį mokestį mokėti. Verslo liudijimas kainuotų 58€/mėn, GPM reikėtų mokėti 58,05€ (15 procentų nu visų gautų pajamų).
Butą nuomojate Vilniuje už 200€/mėn + komunaliniai mokesčiai. Šiuo atveju, jeigu jūsų bendros pajamos už butų nuomą nepasieks 387€/mėn, jums ekonomiškiau naudingiau pajamas deklaruoti kitų metų pradžioje ir sumokėti 15% GPM, tuomet būtų ~30-40€/mėn (su verslo liudijimu suma būtų 58€).
Vilniuje nuomojate 3 butus, už jų nuomą gaunate apie 1200€/mėn su komunaliniais mokesčiais. GPM mokestis būtų ~180€/mėn, tokiu atveju geriau pirkti verslo liudijimą už 58€/mėn.
Butą nuomojate Kupiškyje už 80€/mėn su komunaliniais. Verslo liudijimas mėnesiui Kupiškyje kainuoja vos 2€, o GPM reikėtų mokėti 12€/mėn (15% nuo 80€).
Trumpai
Papildomų VSD ir PSD įmokų nuomojant būstą mokėti nereikia. Verslo liudijimą būtina išsipirkti prieš nuomos pradžią
Pvz. aš verslo liudijimą nuomai perku kiekvieno mėnesio 20 dieną, kai gaunu nuomos pinigus už ateinantį mėnesį. Nemoku visų metų mokesčio, nes gali pasikeisti nuomos poreikis, išsikraustyti nuomininkai.
Mokant GPM nebūtina numatyti pajamų iš anksto, užtenka kitų metų pradžioje deklaruoti gautas pajamas ir sumokėti 15% mokestį.
Bet kokiu atveju (net ir turint verslo liudijimą), būtina ir privaloma kitų metų pradžioje deklaruoti gautas pajamas (jos nebus apmokestintos dar kartą).

Sveiki. Turiu kambarį bendrabutyje. Noriu isnuomoti uz 120 euru. Kiek ir kur turiu sumoketi mokesciu?
Sveiki. Priklausomai nuo miesto, jums reikia pasirinkti verslo liudijimą arba 15% proc. Jeigu verslo liudijimo kaina bendrabučio mieste yra daugiau nei 216€, mokėkite 15% kitų metų deklaravimo metu.
Sveiki, ar reiktų pirkti du skirtingus verslo liudijimus, jei nuomuociau vieną butą Klaipėdoje, o kita Vilniuje?
Sveiki, užtektų vieno (brangiausio) verslo liudijimo, kuris leidžia nuomoti NT visoje Lietuvos teritorijoje.
Sveiki,
Nuomoju butą turėdamas verslo liudijimą. Ar privalėsiu mokėti ir 15% mokestį nuo pajamų, kurias gaučiau, jei butą išnuomočiau juridiniam asmeniui?
Sveiki. Dvigubas apmokestinimas niekuomet netaikomas. O dėl verslo liudijimo ir nuomos juridiniam asmeniui – jums reikėtų pasitarti su VMI. Yra įvairių sąlygų.
Sveiki, gal žinote, o kokia situacija jei nuomoju NT užsienyje, bet pajamas gaunu į lietuvišką sąskaitą?
Reikėtų konsultuotis su VMI, gali būti, kad mokesčius privalote mokėti šalyje, kurioje registruotas NT. VMI jūsų gali paprašyti pajamas pagrindžiančių dokumentų.